spelletjes en Familie dag - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Anne Veen - WaarBenJij.nu spelletjes en Familie dag - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Anne Veen - WaarBenJij.nu

spelletjes en Familie dag

Door: de enige vakantie hebbende persoon van Gimpo HS

Blijf op de hoogte en volg Anne

13 Februari 2016 | Zuid-Korea, Seoel

Na een paar van zulke geweldige dagen valt een toets week toch wel even tegen. Niet even een dagje bijkomen van de reis maar gelijk weer op tijd uit bed om op school maar eens te kijken hoeveel woordjes ik kan onderstrepen op mijn toetsen. Okay, we zijn eerder vrij maar behalve de Engelse toets, die ik overigens vrij slecht heb gemaakt voor mijn gevoel, kon ik niet veel anders doen dan ‘a dance with dragons’ uit te lezen en de eerste drie Harry Potter boeken maar eens lezen. Ook al zijn we dan eerder vrij niemand heeft tijd om na school wat te doen behalve leren, wat eerlijk gezegd niet heel veel anders is in NL. Ik dus lezen en een beetje Koreaans leren terwijl zij zitten te zwoegen op hun toetsen. Eigenlijk wat ik op normale dagen ook doe maar dan zonder de leuke onderbrekingen van vrienden en korter. Zo ging het donderdag(10-12-15, ik zet er maar even een datum bij voor het idee) tot en met woensdag zo’n beetje. Woensdag was het mooi de laatste dag en dat houd ik dat er geen lunch is op school en dat de meeste mensen dus met vrienden een plek zoeken in de buurt om te gaan eten. Nou komt ie hoor, Heesu had nog nooit in haar leven een hamburger gehad. Daar moest natuurlijk wat aan veranderd worden daarom zijn wij, Ryungkyeong, Heesu, Yesol en ik, naar de Lotteria gegaan. Bij de lotteria hebben ze me dan ook wel goeie burgers en de inmiddels beroemde, hier dan, mozzarella burger. Iedereen gooit altijd van die foto’s op social media met die burger, als je daar namelijk een hap uit neemt krijg je zo’n mooie kaassliert. Moeilijk te eten maar wel erg lekker. Nadat de burgers op waren zijn we maar door de buurt gaan lopen en bij winkels gaan kijken. Bij eentje, de Daiso, zijn we een behoorlijke tijd blijven hangen. Daiso’s heb je hier overal en is eigenlijk gewoon een hebbe dingetjes winkel met alle accessoires. Een hele fijne winter muts rijker stap ik die winkel dus weer uit. We wouden eigenlijk nog naar de noreabang met zijn allen maar dat is uiteindelijk niet door gegaan. Iedereen was moe en dat houd dus in dat ik rond half vier alweer alleen thuis zat.
De donderdag en vrijdag erna hadden we helemaal geen les, alleen maar zelfstudie en af en toe film kijken. Omdat er verder in dit jaar geen toetsen meer zijn, was iedereen ook een stuk relaxter . In die twee dagen heb ik ook een aantal spelletjes geleerd en rooie armen gekregen van de straffen. Man, dat was toch een honderd keer beter dan zelfstudie en eindelijk heb een stel jongens uit mijn klas ook leren kennen (ben nog wel steeds heel slecht in namen onthouden ‘:). Normaal gesproken praten de meisjes alleen echt met mij en staan de jongens een beetje in een groepje verder op. Voor de verandering was dit erg leuk en ik heb me echt kapot gelachen samen met onze groep. Met een man of zes hebben wij die twee dagen dus vooral spelletjes gedaan en straffen ontvangen en uitgedeeld, oftewel de verklaring voor onze rooie armen.
Dat weekend had ik al een hele poos geleden uitgeplant met Heeju, een vriendin van mij. Eindelijk was het dan zo ver en stapte ik op de bus naar haar huis. Kwam een beetje vroeg aan, kwart voor elf ofzo, maar dat was wel oke dacht ik. Ik dus Heeju bellen, en nog een keer en sms’en maar nee geen antwoord. Het was die dag vrij koud en intussen zat ik dus al een half uur op een bankje bij de bus stop. Opeens komt daar een vrouwtje, jep vrouwtje kan er niks anders van maken, maar ik herkende haar toch echt ergens van. En ja hoor, ze loopt recht op mij af. Heeju’s moeder, ook al had ook door kunnen gaan voor haar grote zus, begroette mij. ‘Sta je hier al lang te wachten? Heeju is nog steeds bij de hagwon tot 12 uur.’ ‘Ah nee hoor, ik ben hier net een paar *brrr* minuten’. Mooi dan. Ik loop dus mee naar hun appartement waar ik wordt ontvangen door haar hondje. Zijn hond die mijn vader geen hond noemt maar eerder een grote rat… De trim beurt die dat arme beestje heeft gehad maakte het er niet beter op. Heeju is dol op haar hondje, net als haar moeder trouwens en het is ook wel een schattig beestje. Op school had Heeju me al heel vaak foto’s laten zien van haar hond zowel voor als na de scheerbeurt. Ik dus met het hondje spelen en met Heeju’s moeder kletsen tot 12 uur. Heb me prima vermaakt daar en haar moeder maakte gelijk wat warm drinken voor me klaar toen we daar aankwamen. Volgens mij had ze door dat ik daar niet alleen maar een paar minuutjes heb staan wachten, maar ach. Om twaalf uur kregen we een belletje dat Heeju en haar vader voor stonden met de auto. Naar beneden dus en op naar het familie buffet. Dat houd in een uur lange rit luister naar Taylor Swift, Avril Lavigne en soort gelijke artiesten uit de twintig liedjes van Heeju’s telefoon XD. Om je even een idee te geven van het restaurant, als er een 5 sterren buffet bestaat (ik heb er niet van gehoord) dan zag het er zo uit. De familie had zijn eigen ruimte en bij aankomst was de rest er allemaal al. Dan krijg dus het gebruikelijk ‘hey leuk dat jullie er zijn, is dat die buitenlandse vriendin van school?’ Niet aan mij gericht maar als je dan wel zelf antwoord en voorstelt dan geef je in ieder geval een goeie indruk. De gebruikelijke vragen, ‘waar kom je vandaan?’, ‘miss je je familie niet heel erg?’ enzovoort En dan is het weer gedaan met de aandacht totdat ze met nieuwe vragen komen. Voordat dat kon gebeuren had Heeju mij alleen al mooi mee getrokken naar het buffet. Eerlijk gezegd heb ik bijna niks gezegd tijdens het eten alleen een beetje geluisterd en af en toe me mening geven. Na het eten was het weer tijd om in de auto te stappen en op weg te gaan naar een plek waar we konden bowlen. Nou zijn mijn bowling skills niet echt geweldig maar voor als nog had ik rond de honderd punten. Heeju daarentegen had 13 punten op het eind, wat ook wel een prestatie is op zich ^^. Bowlen was wel gezellig en vooral veel juichen als een van de ouders een strike scoorde. Het was al rond zeven uur ’s avonds maar aangezien we tot vier uur bij het buffet hadden gezeten had niemand zin in avondeten. Tja en wat doe je dan? Dan ga je naar de dichtstbijzijnde noreabang om daar nog anderhalf uur je keel schor te zingen. Vooral Heeju heeft veel gezongen en helaas moest ik ook een aantal keer alleen toen de anderen mijn keuzes niet kenden (kom op mensen imagine dragons- radioactive?!). Hoe dan ook terwijl wij met vijf mensen bij de noreabang zaten, was de rest bij een cafeetje gaan zitten. Daar ontmoette we ze na het zingen dan ook weer en was het tijd voor afscheid. Een nichtje van Heeju ging met ons mee in de auto en bleef ook slapen. Bij aankomst bij het appartement heeft Heeju’s moeder gelijk kip besteld. Om negen uur konden we dan ook avondeten, ook al had ik eerlijk gezegd nog steeds niet echt honger. Kip en random dans filmpjes kijken op Seo-un’s mobiel. Kijk Seo-un en ik kenden alle liedjes en soms ook de dansjes, die we dan ook in een wat mindere versie deden, maar Heeju zat ons aan te kijken van ‘wat doen jullie nou weer’. Heeju werkt dag en nacht aan haar school werk en volgt eigenlijk helemaal niks van de entertainment of nieuws, om aan de top van de klas te blijven hier moet je nu eenmaal veel op offeren waaronder een groot deel van je sociaal leven. Ik heb alle respect voor haar en eigenlijk maakt dit feit het alleen maar mooier dat ze mij heeft mee gevraagd en een weekend studeren opgeeft om samen naar de familie dag te gaan en morgen naar Iteawon. Over Iteawon vertel ik wel in mijn volgende post, die hopelijk wat sneller verschijnt dan over een maand (zoals dat tot nu toe is). Hoe dan ook groetjes van de andere kant van de wereld.

  • 13 Februari 2016 - 10:30

    Henk Van Veen:

    Hoi Anne. Wat weer een leuk verhaal waaruit ik opmaak dat je het daar prima naar je zin hebt. Inmiddels ontdooien de jongens ook lees ik dus wie weet waar dat nog toe leidt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Annyeong iedereen, Ik ga deze augustus voor tien maanden naar ZUID Korea (even voor de duidelijkheid). Om iedereen op de hoogte te houden en voor mensen die geïnteresseerd zijn in Korea/uitwisselingen, ga ik een poging doen om deze blog bij te houden. Ik weet niet wanneer en hoeveel ik ga schrijven op deze pagina maar ik zal proberen om er zo nu en dan wat op te zetten. 난 약속해요 ;)

Actief sinds 17 Aug. 2015
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 11328

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2015 - 30 Juni 2016

My Korean exchange

17 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: