Aankomst en 1ste dag - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Anne Veen - WaarBenJij.nu Aankomst en 1ste dag - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Anne Veen - WaarBenJij.nu

Aankomst en 1ste dag

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Anne

27 Augustus 2015 | Zuid-Korea, Seoel

Pfff wat is het hier warm. Moest ik gewoon even melden.
Tja en dan loop je dat laatste eindje alleen door de douane en wacht je tot je tot je het vliegtuig in mag. De reis (11uur) heb ik vooral door gebracht met muziek luisteren, af n toe wat eten en praten met de man die naast me zat. Een Koreaans docent uit Busan, die in de vakantie door Europa heeft gereisd.
Eenmaal geland liep ik lichtelijk gespannen door de deuren van de aankomsthal. Geheel onnodig, want daar stonden mijn gastouders en zusje. Zij herkenden mij gelukkig direct. Ook was er iemand van YFU die me ook welkom heette. Hij gaf mij ook het rooster van deze week (geen school alleen maar introductie en vrijdag even bij de school kijken). Het appartement hier is op de 24de verdieping dus ik heb een mooi uitzicht op alle constructie plaatsen… Ach ’s avonds is het wel mooi met de lichtjes. In ieder geval slaap ik in mijn zusjes kamer en zij in de woonkamer, waar ik me redelijk schuldig over voel. Eerst gaven ze me wat tijd om me spullen uit te pakken en daarna gingen we door naar een restaurant. In Korea deel je het voedsel met elkaar. Zouden we in Nederland ook moeten doen, dan heb je meer keuze ;). Hoe dan ook we hadden kotelet, niet zoals in nl het was meer een schnitzel, en gebakken rijst. Dankzij die rijst leerde ik me eerste woordje hier 매워(요). Dat woord gebruik ik tegenwoordig wel vaker om het eten te beschrijven. Drie maal raden wat het betekent. (antwoord staat aan het eind van deze pagina)
Zondag morgen 5:00, EXO – lucky…… Een wekker op zondag dus. Nou dat zal het wel zijn en draai je je dus nog een keer om want 5uur ‘s morgens is toch wel heel vroeg. Tien minuten later….
Ben er uit eindelijk vrij vroeg uitgegaan en gedoucht want het was zo’n beetje 40 graden op mijn kamer als je begrijpt wat ik bedoel. Hoe dan ook vandaag heeft mijn hostvader me laten zien hoe ik bij het YFU gebouw kom met de bus. Onderweg de lekkerste ijsthee gedronken die ik ooit heb gehad. Dan sta je dus voor een gesloten YFU gebouw, want ja het is zondag. Bij de 7/11 heb ik mijn eerste aankoop gedaan. Een soort OV kaart maar dan voor bus, metro en trein. Op weg naar huis zijn mijn hostvader en ik bij Kyobo gestopt. Dat is een GIGANTISCHE department store, met op de eerste verdieping een boekenwinkel. Ik heb het nog tegen me gastvader gezegd dat ze geen Nederlandse boeken hebben maar alsnog aan dringen bij de werknemer. Ze hebben wel een hele selectie Engelse boeken en boeken om Koreaans te leren. Waar we dus een poos zijn blijven kijken.
Het Koreaanse leersysteem is erg gefocust op het uit je hoofd leren en niet zo zeer het toepassen. Niet slecht maar anders dus (ik heb het onthouden van het kamp hoor ;) ). Mijn gastvader heeft in ieder geval een TOPIK (test in profiency of Korean) boek gevonden met de meest uiteenlopende woorden. Het is een boek waarmee je in veertig dagen alle woordjes leert…… niet dus. Of ik in ieder geval niet. Nou dat boek leek me dus wel handig dus ik nam het van hem aan zodat ik heb kon gaan betalen. Nog een keer: niet dus. Cadeautje. Echt een super leuk gebaar en ik heb tot nu toe nog elke dag uit het boek geleerd. Morgen, maandag 17aug, in me uppie naar het gebouw maar dat gaat wel goed komen, hoop ik.
Ohja en was het antwoord pittig.

  • 27 Augustus 2015 - 22:10

    Henk Van Veen:

    Wat een leuk verhaal Anne. Super stoer maar wel onwerkelijk dat je nu helemaal in Korea bent. Volgens mij zit je bij een leuk gastgezin en ga je je de komende tijd prima vermaken en veel leren. Mooi man, ik kijk al uit naar je volgende belevenissen.

    Grietjes van Ina en mij.

  • 28 Augustus 2015 - 08:58

    Henny Lubbers-Elting:

    Mooi zo'n reisverslag. Hoop dat je al een beetje bent gewend aan je omgeving en je gastgezin. We kijken uit naar je volgende verslag. Doe ze de groetjes van Jan en mij

  • 13 September 2015 - 18:02

    Monique Van Houwelingen :

    Tis een beetje laat....
    Je hebt je draai natuurlijk al helemaal gevonden. Facebook heb ik niet meer dus ik ga je hier volgen. Dat je een geweldig jaar mag hebben. Groetjes monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Annyeong iedereen, Ik ga deze augustus voor tien maanden naar ZUID Korea (even voor de duidelijkheid). Om iedereen op de hoogte te houden en voor mensen die geïnteresseerd zijn in Korea/uitwisselingen, ga ik een poging doen om deze blog bij te houden. Ik weet niet wanneer en hoeveel ik ga schrijven op deze pagina maar ik zal proberen om er zo nu en dan wat op te zetten. 난 약속해요 ;)

Actief sinds 17 Aug. 2015
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 11352

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2015 - 30 Juni 2016

My Korean exchange

17 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: