mijn geluk en bussen - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Anne Veen - WaarBenJij.nu mijn geluk en bussen - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Anne Veen - WaarBenJij.nu

mijn geluk en bussen

Door: celebrity voor een dag

Blijf op de hoogte en volg Anne

01 September 2015 | Zuid-Korea, Seoel

Whoop Whoop. We mochten vandaag eerder weg, bedankt Samu. Natuurlijk maken we daar goed gebruik van. Myeongdong it is. Met zij vieren, de meiden want Samu moest eerder weg, zijn we dus met de subway naar dit shopdistrict gegaan. Nou dat Myeongdong een toeristen gebied is was wel te. Laten we zeggen dat wij niet de enige buitenlanders waren.
Zei ik shopping district trouwens? Nou, wel voor make-up en verzorgingsproducten. Om de tien meter is er wel een Etude of Aritaum te vinden. Persoonlijk heb ik er niet zo veel mee maar de anderen wel dus gingen van de ene door shinee of exo of door een andere groep gesponsorde winkel naar de andere. Krijg je overigens wel leuke foto’s van met al die kartonnen mensen. Madam Tussauds maar dan anders.
Yfu had gezegd dat we maar in Myeongdon moesten eten en rond 6uur weer bij het kantoor moesten zijn. Binsu als avondeten dus ;). Mango en aardbei binsu… moet ik uitleggen hoe heerlijk dat is of kun je het je wel voorstellen? Oke, ijs is niet echt avondeten maar het vult wel.
Na 201 make-upshops moesten we ons haasten om weer op tijd terug te komen. Tja, natuurlijk missen we dan net de subway en komen we 20minuten te laat terug. Oeps. Gelukkig waren mijn gastouders niet boos op me omdat we te laat bij het kantoor kwamen. De mensen van YFU zelf daarentegen…. Niet dat ze het lieten zien maar wel zo doen zodat we ons nog schuldiger voelde.

Donderdag was de laatste intro dag en omdat we het goed wouden maken hadden we allemaal wat te eten mee genomen (ik stroopwafels natuurlijk). Maxi en Marjo gaan vandaag naar Deajon en Deagu wat ongeveer een drie uur trip is met de hogesnelheidstrein. Echt balen want nu zie we ze niet weer voor de YFU trip. Als troost en omdat het de laatste dag was kregen we pizza (en vijf chickenwings) als lunch, Korean-style natuurlijk. Dat is delen dus. Ik ga de intro’s nog missen…
Hoe dan ook ’s middags ben ik met Laura naar Myeongdon en Namdeamun gegaan. Beetje kleding shopping, ananas op een stok, gefrituurde garnalen en gedraaide en gefrituurde aardappel eten. Streetfood hier is echt een aanrader en als toerist met je ook even op de foto met de Namdeamun poort.
En als ik, ik nou eens niet was…. Natuurlijk neem ik de verkeerde exit van de subway en heb ik uur lang in Seoul rondgelopen voor ik mijn halte vond en eindelijk naar huis kon.
Eerste Schooldag. Norea-cha, zingen in de auto met Siwon en mijn hostmoeder. Leuk als je de Engelse gedeeltes en een beetje van het refrein kent XD.
Whaaaa een buitenlander op onze school wat krijgen we nou?! Dit was zo’n beetje de reactie. Overal hoor je Hi en als je dan annyeong terug zegt vinden ze dat helemaal geweldig. Celebrity voor een dag dus. Later hoorde ik dat de andere uitwisselingstudenten alleen maar hun mentor en de directeur hoefden te begroetten. Ik ben dus tot zes uur gebleven. Ik werd naast de beste Engels spreker in de klas geplaatst en liet elk uur de docent schrikken met mijn aanwezigheid ;). De andere klassen was het trouwens ook niet ontgaan en ze stonden dan ook nieuwsgierig door de ramen te kijken naar dit dierentuinbeestje. Als je dan zwaait naar ze worden ze opeens heel nerveus en beginnen ze te giechelen. De geweldige intro die we bij de intro hadden geleerd, was ik door mijn zenuwen weer half vergeten maar na hallo (in het Koreaans) te hebben gezegd kreeg al applaus. Hallo ik ben Anne, kom uit Nederland en kom jullie dus gezelschap houden de rest van het jaar, wees aub aardig tegen mij. Dat en dan nog een keer voor de directeur. De docente die me ophaalde ving vrij snel op hoe zenuwachtig ik was en zei dat dat niet nodig was. Danku maar het helpt niet echt. Toen Siwon en ik naar huis gingen was dan ook ik zo kapot dat ik er geen zinnig woord meer uitkreeg.
Die zaterdag heb ik dan ook niet veel gedaan. Alleen mango binsu gegeten met mijn hostvader en Jeawon, uhum en natuurlijk moest ik het Topik-boek mee zodat ik on oefenen.
Zondag ben ik met Natalie, Amerika, naar Hongdea geweest. Hongdea is het artiesten/kunstzinnige district van Seoul, dachten wij blijkbaar hadden we het verkeert. Lang zijn we dan ook niet gebleven omdat we. We zijn verder gereisd naar een zevenverdiepingen grote department store. Daarna weer naar huis gegaan. Of zoiets, want ik had de goeie bus maar stapte te vroeg uit. Ik dus kijken of ik wat herken, niets dus. Heb ik in mijn beste Koreaans aan twee opaatjes gevraagd naar de weg. Ze hadden geen idee waar ik het over had maar probeerde me zo goed mogelijk te helpen. Uiteindelijk zeiden ze dat ik bus88 maar moest nemen want die ging naar de e-mart vlak bij mijn huis. Uiteindelijk ben ik toch maar terug gegaan naar dat eerste station en heb dezelfde bus maar weer gepakt en nu wel bij de goeie halte uitgestapt. Mijn plan om slaap in te halen was dus volledig geruïneerd maar verder wel een mooi dagje.

Luisterend naar: Primary- mannequin

  • 01 September 2015 - 20:32

    Rijkje Wellen :

    Hoi Anne,

    Vandaag je avonturen eens gelezen. Spannend allemaal hoor. Ik ben erg benieuwd wat volgt.
    Groetjes Rijkje en Erik

  • 01 September 2015 - 23:37

    Rick:

    Prachtig, hoe je deze, voor ons niet-dagelijkse, avonturen, zo doodnormaal beschrijft. Ga zo door!

  • 02 September 2015 - 20:45

    Ina Zoeteman:

    Hoi Anne.

    Wat leuk we zo een beetje met je mee reizen! Heel veel plezier en succes.

    Groetjes van ons allemaal.

  • 03 September 2015 - 16:21

    Jannie Epping:

    Dag Anne
    Pffff wat een lef en wat een belevenissen. Ik heb gisteravond het bloc adres van je moeder gekregen en net alle verslagen gelezen. Dapper hoor en spannend om te lezen.
    Vanaf nu blijf ik je vol interesse volgen en wens je alle goeds en succes in Korea toe.
    Groetjes Jannie


  • 04 September 2015 - 22:18

    Jeannet Zwiers:

    Hallo Anne,
    Leuk verhaal !
    Succes en veel plezier.
    Groeten, Jan,Jeannet, Patrrick en Kelvin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Annyeong iedereen, Ik ga deze augustus voor tien maanden naar ZUID Korea (even voor de duidelijkheid). Om iedereen op de hoogte te houden en voor mensen die geïnteresseerd zijn in Korea/uitwisselingen, ga ik een poging doen om deze blog bij te houden. Ik weet niet wanneer en hoeveel ik ga schrijven op deze pagina maar ik zal proberen om er zo nu en dan wat op te zetten. 난 약속해요 ;)

Actief sinds 17 Aug. 2015
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 11352

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2015 - 30 Juni 2016

My Korean exchange

17 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: